zondag 28 augustus 2011

Dag 37 Santiago - Fisterra

Vroeg vertrokken om een auto te huren, het werd een skoda fabia family. Prima auto, beetje weinig motorvermogen voor de heuvels, dat we goed konden merken bij het omhoog gaan. Al bij het eerste deel naar Noia zaten veel klimmetjes en ons schuldgevoel verdween al snel toen we merkten dat het fietsen er naartoe toch wel pittig zou zijn geweest.

Fokke en Gertie kwamen net van het ontbijt, we hadden ook later afgesproken, maar alles liep zo snel, verhuurbedrijf en hotel snel gevonden.

Om 11.00 uur bij Noia uitgestapt, daar hadden we voor het eerst zicht op het wad, drooggevallen bootjes, kleine stroompjes met veel vis, mooie spiegelingen in het water.

Na een kop koffie weer verder, Outes, Muros, Carnota, Cee, Corcubion en tenslotte Fisterra.

De rit was prachtig mooie huisjes tegen de groene berghellingen, zicht op de oceaan, witte stranden, alleen in Muros veel locale toeristen, verder heel rustig.
Onderweg nog een keer gestopt bij Ezaro om de oceaan en de kustlijn te bekijken. In zee dreven vlotten waar waarschijnlijk mosselen onder hingen.

Weinig gestopt verder, want Gertie zorgde goed voor ons, drinken en eten konden we tijdens het rijden nuttigen. Het was een prachtige dag, onderweg veel met elkaar gepraat over de megatocht, die niet meer zo voelde maar in de verhalen toch wel als heel spannend was ervaren, een tocht die je met elkaar samen moest maken en niet was gelukt als je niet als team had samengewerkt.

Om half twee waren we in Fisterra het einde van de wereld. De zee was rustig, bijna glad alleen aan

de rots in het water en aan de kustlijn kon je zien dat er beweging was.

Het

eindpunt......ook het eindpunt van onze reis.

Een mooie afsluiting.

Onderweg nog wat foto's gemaakt van een heel speciaal kruis in Noia.
En 's avonds na een goede maaltijd afscheid genomen van elkaar. Voor ons nog een dag en dan gaan we ook naar huis. Morgen kijken we wel wat we doen. We zijn heel voldaan en hebben nu ook wel zin om naar huis te gaan, zeker nu we niet meer onze fiets kunnen pakken ons trouwe vervoermiddel.